Incarcare freon aer conditionat
Datorita variatiilor de temperatura ale conductelor imbinate prin strangere mecanica cu piulita olandeza, numite si “bercuiri”, acestea se pot detensiona si implicit prin aceste locuri pot aparea pierderi de freon la aparatele de aer conditionat. De regula pierderile de freon datorita detensionarii strangerii piulitei sunt foarte mici si aproape imposibil de detectat, insa in cativa ani buni, prin aceste mici fisuri se poate pierde pana la 30 la suta din sarja de incarcare cu freon, specifica aparatului respectiv.
Pot exista si cazuri in care pierderile de freon din aparatele de aer conditionat sa fie mai mari, de exemplu sa se piarda toata sarja de incarcare in cateva luni, aici insa lucrurile se complica, si in ordinea cauzelor le putem clasifica astfel:
-Pierderi de freon datorita bercuirilor prost facute: inainte de bercuire, teava nu a fost debavurata
-La stangerea piulitei olandeze, aceasta a fost stransa prea putin si conul tevii nu s-a mulat pe niplu, sau prea tare, iar conul bercului sau piulita olandeza au fost fisurate.
-Cazuri in care piulita olandeza s-a crapat datorita fisurilor din material sau proastei calitati.
-In cazul in care traseul frigorific al aparatului de aer conditionat se freaca de alte obiecte fixa, in timp se pot produce fisuri in teava in locul respectiv.
Cele mai putine cazuri in care se pot produce pierderi de freon sunt prin fisuri aparute pe tevile din interiorul aparatelor de aer conditionat.
Incarcare Freon Aer Conditionat – Galerie foto
Incarcare freon aer conditionat – etape
Inainte de a incepe interventia de incarcare cu freon trebuie sa identificam si sa remediem fisura, altfel, in timp freonul din aparatul de aer conditionat, se va pierde din nou.
Identificarea pierderii de freon se poate face in prima faza vizual, urmarind urmele de ulei, pentru ca pe unde gasim ulei pe teava acolo sigur avem si o pierdere de freon.
Chiar daca metoda urmelor de ulei a confirmat sau nu ceva, in continuare se va folosi detectorul de freon, care poate spune cu acuratete unde este locul fisurii, misorand sensibilitatea acestuia pe masura ce ne apropiem de fisura.
In ultima faza pentru a vedea exact cati pori sunt in locul respectiv si cum sunt dispusi pe teava, putem folosi spuma speciala la spray, sau chiar spuma de detergent de vase aplicata cu un buretel. Aceasta metoda, ne ajuta in a aprecia daca zona fisurii, poate fi sudata si in ce parte a tevii vom aplica aliajul de lipit.
Incarcare freon aer conditionat – Vidare
Dupa reparatia fisurii, vom vida instalatia frigorifica a aparatului de aer conditionat, in vederea verificarii etanseitatii sudurii. Vidarea poate dura intre 20 minute si o ora, in functie de cat de mare este aparatul de aer conditionat si ce capacitate are pompa de vid. Dupa vidare, se va verifica, daca pe manometrul de vacuum, exista cresteri, daca exista, poate insemna ca sudura nu a fost facuta corect sau instalatia mai prezinta si alte fisuri; daca nu exista cresteri de presiune, atunci putem incepe incarcarea cu freon.
Pentru a efectua corect o incarcare cu freon la aparatul de aer conditionat, trebuie cautata pe aparatul de aer conditionat exterior, eticheta de producator cu parametri de functionare, tipul de freon si sarja de incarcare. Tipurile de freon care pot fi folosite (specificate) la apratele de aer conditionat sunt: R22, R407c, R410a si mai nou si R32. Cantitatea totala de incarcare trecuta pe eticheta de producator, reprezinta cantitatea folosita de cele 2 unitati ale aparatului de aer conditionat, conectate intre ele cu un traseu frigorific de 3-5m lungime. Daca traseul frigorific al aparatului de aer conditionat este mai lung de 3-5 m , cantitatea totala se va suplimenta cu o cantitate de freon direct proportionala cu suplimentul de traseu frigorific folosit si dimensiunea acestuia. Cantitatea de agent frigorific pe metrul liniar de traseu frigorific poate fi intre 15 si 50 gr. Incarcare unui aparat de aer conditionat cu o cantitate exacta de agent frigorific se poate face numai folosind un cantar profesional de freon si cantarind butelia , scazand insa greutatea buteliei care este stantata pe ea ca : “TARA: xx kg”.
Incarcare freon aer conditionat – cand eticheta nu este de gasit !
In cazul in care totusi eticheta de producator cu cantitatea de freon nu mai exista sau nu mai este lizibila, vom incarca aparatul la presiune folosind bateria de manometre, incarcand la inceput cel putin 500 gr de freon pentru aparatele de 9-12 mii Btu, si suplimentand cate putin, cate putin, pana cand vom avea urmatoarele presiuni :
pentru freon R410a, intre 7 si 9 bari , pentru temperatura ambientala exterioara si interioara intre 20 si 30 grade celsius
Pentru freon R407c, intre 3,5 si 5,5 bari,-temp amb. 20-30 grade
Pentru freon R22, intre 3,5 si 5 bari , -temp amb. 20-30 grade.
Important este ca temperatura gazelor de aspiratie sa fie cat mai aproape de temperatura de vaporizare a freonului respectiv.
In momentul in care cantiatatea de freon este insuficienta, chiar si cu 50 gr, temperatura tevii de aspiratie nu va fi sufient de scazuta. Functionarea unui aparat de aer conditionat in aceste conditii, poate pune in pericol compresorul datorita supraincalzirii, acsta racindu-se exact cu aceste gaze de retur, reci.Incarcare freon aer conditionat Bucuresti